Jesienią Galaktyczna Wojna Domowa rozgorzeje na nowo. A wszystko to za sprawą gry Star Wars: Squadrons, w której raz jeszcze zasiądziemy w kokpitach gwiezdnych myśliwców i bombowców.
W lutym 1993 roku na komputerach PC zadebiutowała gra Star Wars: X-Wing – pierwszy rasowy symulator osadzony w uniwersum Gwiezdnych Wojen, który z marszu podbił serca nie tylko fanów filmowej trylogii Lucasa. Komercyjny sukces produkcji dał zielone światło dla kontynuacji. W połowie 1994 roku do sprzedaży trafił TIE Fighter, który pod wieloma względami przewyższał pierwowzór, a przede wszystkim pozawalał wcielić się w rolę pilota Imperium. Na kolejny tytuł z serii fani musieli czekać aż trzy lata. Jak się okazało Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter nastawiony był przede wszystkim na rozgrywkę sieciową. Dopiero dodatek Balance of Power wnosił do gry rozbudowany tryb fabularny.
Ostatnim, pełnoprawnym kosmicznym symulatorem ze świata Gwiezdnych Wojen był Star Wars: X-Wing Alliance z 1999 roku. Warto dodać, że produkcja oferowała zarówno tryb sieciowy jak i kampanię dla pojedynczego gracza, która kończyła się efektowną bitwą o Endor. Niestety potem temat kosmicznych symulatorów w odległej galaktyce na długie lata został zapomniany.
Blask i chwałę gatunkowi ma szansę przywrócić zapowiedziana przez Elektroników w ubiegłym tygodniu gra Star Wars: Squadrons. Tytuł, wzorem poprzedników, udostępni tryb fabularny oraz moduł rozgrywki sieciowej. Co ciekawe w tym pierwszym przypadku historię opowiedzianą w grze będziemy śledzić naprzemiennie z perspektywy Nowej Republiki i Imperium.
Jeśli chodzi o tryb wieloosobowy gracze będą mogli zmierzyć się w szybkich Kosmicznych pojedynkach 5 na 5 lub wieloetapowych Bitwach flot. Do naszej dyspozycji oddane będą po cztery rodzaje statków Imperium i Nowej Republiki. Mowa o myśliwcach T-65 X-Wing i TIE/LN, myśliwcach przechwytujących RZ-1 A-Wing i TIE/IN Interceptor, bombowcach Y-Wing i TIE/SA oraz zapewniających wsparcie UT-60D U-Wing i TIE/RP Reape.
W kwestii lokalizacji na chwile obecną potwierdzone mamy Yavin Prime, Esseles, Nadiri Dockyards, Sissubo, Galitan oraz Otchłań Zavian. A kosmiczne bity toczyć będziemy w
Niestety fani muszą uzbroić się w cierpliwość. Według zapowiedzi premiera Star Wars: Squadrons zaplanowana jest dopiero na 2 października. Dodajmy, że tytuł będzie dostępny na komputerach PC (Steam, Epic Games) oraz konsolach PS4 i Xbox ONE. Warto również wspomnieć o obsłudze technologii VR (PC i PS4) oraz wsparciu gry międzyplatformowej.
Źródło: Electronic Arts | Lucas Arts